Til toppen

Betingelser for kjøp i webshop

Partene

Selger er Tyrihans AS, Nils Hansens vei 13 0667 Oslo, kundeservice@tyrihans.no, Tlf: 23 16 77 77 , Org.nr: 942614616, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

 

Angrefrist

Etter loven om angrefrist kan du gå fra avtalen/bestillingen innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Det vil si at du har rett til å bytte eller sende varen i retur innen 14 dager etter at du har mottatt varen, - under forutsetning av at varen ikke er brukt eller vasket.

Avbestillings/returseddelen som ligger sammen med varene, samt fakturaen, skal returneres i utfylt stand sammen med varen(e). Det er nok at avbestillingen er postlagt eller levert av kunden før fristen er ute

Dersom du avbestiller, skal du ha tilbake det du har betalt. Fraktomkostninger dekkes av Tyrihans, ved å benytte vedlagt retur/portolapp. Du må behandle varen forsiktig og ikke bruke den slik at den kan leveres i vesentlig samme stand som da du mottok den. Blir varen skadd eller ødelagt på grunn av forsømelse fra din side risikerer du å miste avbestillingsretten. Pengene refunderes senest innen 14 virkedager fra returnert vare er mottatt.

Ordren kan kanselleres etter gjennomført kjøp ved å ringe kundeservice 22 22 52 00. Dette må gjøres innen et døgn etter at kjøpet er gjennomført.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettsloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Tyrihans AS reserverer seg for forandringer i sortimentet, og har rett til å ta bort varer fra sortimentet innen kjøpet har gått gjennom. Vi reserverer oss også for at enkelte modeller kan bli utsolgt fra du ser dem i nettbutikken til du har sluttført kjøpet.

 

Reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du kreve omlevering, eller at kjøpet heves. Melding om feil og mangler ved produktene kan gis muntlig eller skriftlig innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Du har alltid minst to måneders reklamasjonsfrist.

 

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Frakt tilkommer alle bestillinger. Totalprisen for kjøpet vil fremkomme før kjøpet endelig godkjennes. Totalprisen inkluderer alle utgifter som porto, emballasje m.m.

 

Betaling

Kjøpesummen gjøres opp gjennom de tilgjengelige betalingsløsninger i nettbutikken.

Tyrihans AS er ansvarlig for kredittkort transaksjoner fra vår nettbutikk. For å gjøre kortkjøpet sikkert sendes all informasjon kryptert med SSL (Secure Socket Layer), dvs. informasjonen sendes via en sikker forbindelse og at kortopplysningene dine ikke kan leses av utenforstående.

 

Frakt

Normalt vil varene sendes fra oss 1-2 virkedager etter bestilling. Varene blir sendt med Posten til en fastsatt pris. Du betaler en frakt pr. bestilling. Frakten vil fremkomme på faktura før betaling. Vi leverer kun varer til adresser i Norge. For spørsmål vedrørende levering utenfor Norge, ring kundeservice 22225200 for å avtale dette nærmere, eller send en e-mail til kundeservice@tyrihans.no

Personopplysninger

Når du handler på www.tyrihans.no godkjenner du i henhold til loven at vi lagrer og anvender dine data for å gjennomføre handelen med deg. Tyrihans AS beskytter dine personalia i henhold til norsk lov. Du har alltid rett til å se de personalia vi har lagret om deg, og å få rettet feil eller ufullstendig informasjon. Kundedata vil ikke bli delt eller solgt til tredje part. 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

Det er 18 års grense for å handle i vår nettbutikk.